Advertise on Bikeforums.net



Search:

Type: Posts; User: jfmckenna; Keyword(s):

Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 1.26 seconds.

  1. I'm pretty sure contact is against the rules so...

    I'm pretty sure contact is against the rules so the answer is no it's not okay. The only time, outside of one incident that got me banned and another idiot who I now get along with, that I have...
  2. Replies
    25
    Views
    1,256

    My team and the local University team do it every...

    My team and the local University team do it every year. Probably should be done a few times a year but aat least once is good. I agree it's a real good thing to do. It's also fun too.
  3. Replies
    25
    Views
    1,256

    Yeah that's why I suggested that actually. If you...

    Yeah that's why I suggested that actually. If you do crash drills, which we do every year on grass, you reenact the front wheel over lap and the only way out of it is to counter steer into the wheel...
  4. Replies
    25
    Views
    1,256

    I saw it happen to a guy in bike race before and...

    I saw it happen to a guy in bike race before and he crashed hard taking a few out with him. I'm wondering if steering into the curb would help in that situation. I know when you are in that situation...
  5. Cool guitar sound.

    Cool guitar sound.
  6. Replies
    8
    Views
    587

    Yeah exactly it's like hey wow we got sand isn't...

    Yeah exactly it's like hey wow we got sand isn't that great! Not! It's more for the spectators I think.

    I just run it if for anything so my bike doesn't get completely screwed up and believe me...
  7. Replies
    299
    Views
    6,053

    Snow boarders always sit down and block the whole...

    Snow boarders always sit down and block the whole trail too usually at the best points like a lip that you want to jump off of or in a blind corner. God I hate that! I wonder if there is a snow...
  8. Replies
    8
    Views
    587

    Cyclocross is supposed to be hard ;) It...

    Cyclocross is supposed to be hard ;)

    It definitely does have a lot to do with land use too. You have to work with what you've got. I've designed insanely hilly courses before because that was all...
  9. Replies
    10
    Views
    713

    Some can do it some can't. I can do it all day on...

    Some can do it some can't. I can do it all day on a track bike if it's flat but tend to need a little help with a hill on a road bike.
  10. Replies
    36
    Views
    3,916

    Back in the day I raced on a Trek X0-1. It was a...

    Back in the day I raced on a Trek X0-1. It was a good solid strong AL bike. I didn't know any better till I switched to a steel bike and my back no longer killed me after each race. Th AL Trek was...
  11. Replies
    24
    Views
    1,876

    This and... This. And when practicing...

    This and...



    This.

    And when practicing DO NOT ever stutter step. Also do not ever mount your bike when practicing in any other style except the proper mount. One drill you can do is get a...
  12. Replies
    6
    Views
    674

    Nick sums it up well. One thing I would add and I...

    Nick sums it up well. One thing I would add and I see all the time is that people are afraid to take the optimal line because it's all worn out and muddy looking and looks slippery so they look for...
  13. Replies
    13
    Views
    1,431

    over the last 15 years I went from a 1x8 to a 1x9...

    over the last 15 years I went from a 1x8 to a 1x9 and now use a 2x10 mostly with a 43T chainring and either a 13x26 or 12x27 cassette. I think in most cases if you feel like you need to spin a 32 up...
  14. Replies
    10
    Views
    713

    It is indeed against the rules.

    It is indeed against the rules.
  15. Replies
    18
    Views
    773

    Probably would have been. Just goes to show ya...

    Probably would have been. Just goes to show ya the safest place to be in the rain with ten Km to go is off the front. It was a good move with a good chance of something like that happening.
  16. Replies
    8,742
    Views
    318,754

    Poll: Carbon bars aint cheap.

    Carbon bars aint cheap.
  17. OH and BTW that finish had me on the edge of my...

    OH and BTW that finish had me on the edge of my seat right till the end. Smart Stop put on one hell of a ride.
  18. That's a really serious injury. Out for the year...

    That's a really serious injury. Out for the year for sure and hopefully not longer.
  19. Replies
    97
    Views
    2,855

    IIRC Joe Parkin races with Lemond for a few races...

    IIRC Joe Parkin races with Lemond for a few races as Lemond was on his way up through the ranks. Parkin makes it clear that the amphetamines were useful in kermesse but they made you feel worthless...
  20. And the terms are both descriptive. A sidewalk is...

    And the terms are both descriptive. A sidewalk is called that for a reason too. In fact LOL I had a conversation with an idiot driver at a stop light who yelled at me to 'Git on the sidewalk!' I...
  21. Replies
    97
    Views
    2,855

    I was a fan of his when he was winning stages in...

    I was a fan of his when he was winning stages in the Tour Du Pont right through my town so I followed his career, read the books, wore the arm band but gave up after the dirt started coming out. You...
  22. Replies
    97
    Views
    2,855

    Yes that's what I am trying to say. Pantini was a...

    Yes that's what I am trying to say. Pantini was a cheater no doubt but hypothetically strip the dope out of the equation and Lemond is right in saying Pantani had more talent.

    I don't however...
  23. Replies
    97
    Views
    2,855

    That's not really true. There were many bike...

    That's not really true. There were many bike racers who didn't juice and were competitive. You know of course why you never hear about them? Because cheaters got all the glory and money. And this is...
  24. Replies
    8
    Views
    706

    Lol yeah he's getting a ribbing for it. He's...

    Lol yeah he's getting a ribbing for it. He's posted some funny Tweets so he's got a good sense of humor about it.
  25. Replies
    8
    Views
    706

    Eloy Teruel: The Poor Guy

    I mean kinda funny too and he's got a good sense of humour about it, But damn if this is not painful too watch!


    https://www.youtube.com/watch?v=_EHfSlutXR0
Results 1 to 25 of 500
Page 1 of 20 1 2 3 4