Advertise on Bikeforums.net



Search:

Type: Posts; User: dhender02; Keyword(s):

Page 1 of 5 1 2 3 4

Search: Search took 0.35 seconds.

  1. Replies
    31
    Views
    868

    I was 51 when I started back 4 years ago... Could...

    I was 51 when I started back 4 years ago... Could barely make a 3 mile loop around my neighborhood in my cargo shorts. Now I'm doing 15-25 miles 3 days week after work, 40+ miles on weekends, with a...
  2. Replies
    37
    Views
    1,338

    AWESOME!! Congrats!!

    AWESOME!! Congrats!!
  3. Replies
    17
    Views
    595

    I wouldn't over inflate beyond the manufacturer's...

    I wouldn't over inflate beyond the manufacturer's recommendations.... I ride 25s Gatorskins inflated to 101... On my hybrid,i ride on 32s inflated to 85...
  4. Replies
    40
    Views
    1,242

    Actually, I spoke with a Performance sales...

    Actually, I spoke with a Performance sales associate and told him what I planned to do. He said it wouldn't be problem at all returning the helmet if I didn't like it after taking it on a test ride....
  5. Replies
    40
    Views
    1,242

    The weight difference between the two are 30g,...

    The weight difference between the two are 30g, 280g for the Lazer and 250 for the Garneau..



    That's what I told the wifey.... :thumb:



    LOL!!
  6. Replies
    40
    Views
    1,242

    The list retail of the two helmets is $150 for...

    The list retail of the two helmets is $150 for the Garneau and the Lazer is $175. So the price differentiation isn't big enough to gauge the better airflow between the two. However, the Garneau has...
  7. Replies
    40
    Views
    1,242

    ??? I was riding to checkout the ventilation...

    ??? I was riding to checkout the ventilation...
  8. Replies
    40
    Views
    1,242

    Hmm didn't think of that. Since I recently...

    Hmm didn't think of that. Since I recently started shaving my head, this may be an issue. Btw, I don't need 3 three helmets, my old helmet & a new one will be sufficient to have an extra one for a...
  9. Replies
    40
    Views
    1,242

    Yeah, my concern with was with air flow, hence me...

    Yeah, my concern with was with air flow, hence me wanting to try it on a ride... With the Giro helmet I have now, I get VERY hot, very little airflow... This was the first helmet that I brought...
  10. Replies
    40
    Views
    1,242

    Yeah, that was my first thought... but don't...

    Yeah, that was my first thought... but don't think my cap will catch all of the sweat...

    Here is Performance's return policy...



    I may be safe returning to them if I like the one from Amazon...
  11. Replies
    40
    Views
    1,242

    The Lazer helmet from Amazon and the Garneau...

    The Lazer helmet from Amazon and the Garneau helmet from Performance.. I'll check the return policy.. Thanks
  12. Replies
    40
    Views
    1,242

    Stupid morality question, or is it?

    I ordered these two helmets online that I would like to try, I mean beyond putting them on for fit. I wanna go on a 20+ mile ride with both, afterwards, return the one that I don't like. Would that...
  13. Thanks!! Hybrid it is!!

    Thanks!! Hybrid it is!!
  14. Hybrid it is!! Yeah, my son & I plan to do a CC...

    Hybrid it is!! Yeah, my son & I plan to do a CC tour also in a few weeks on the GAP. We will stay in Pittsburg the night prior, hit the trails around 7:30a or so, enroute to our next stop in...
  15. Riding the GAP (Great Allegheny Passage) From Pittsburgh to Cumberland, MD

    I plan on taking a weekend ride on the GAP from Pittsburgh to Cumberland, MD. Iíve never ridden this trail so Iím unsure if the trail is suitable enough for a road bike (tires 700x25) or should I...
  16. Replies
    35
    Views
    868

    Thanks everyone for the advice!! Basically what...

    Thanks everyone for the advice!! Basically what I'm hearing, if that's what I want get it! Because there aren't any technical reasons that I couldn't safely own & ride a carbon for many years, and...
  17. Replies
    35
    Views
    868

    Yep, I have a Felt Z85.. which I absolutely...

    Yep, I have a Felt Z85.. which I absolutely LUV!!! So much so that the CF I'm thinking of is a Felt Z3. Actually, I don't have any issues with my bike... other than this nagging problem with the...
  18. Replies
    35
    Views
    868

    Yeah, the biggest performance jumped I've seen...

    Yeah, the biggest performance jumped I've seen with switching bikes is when I went from my hybrid to a road bike. I'm not expecting that type of jump, but I would like to see some improvements since...
  19. Replies
    35
    Views
    868

    Sounds like a idea to make the CF my reward for...

    Sounds like a idea to make the CF my reward for getting under 200, but not sure if I want to be under 200. I started at 265 a few years back and I'm very happy at 215. My goal is to get under 210,...
  20. Replies
    35
    Views
    868

    Carbon Bikes Only For Skinny People?

    Iím a Clyde weighing in at 215 lbs. thinking about upgrading to a carbon bike.. I mentioned my intentions to a fellow rider while on a group ride with the local bike club here. His reply was ďthe...
  21. Replies
    47
    Views
    1,014

    On my weekday rides there's a prison located in...

    On my weekday rides there's a prison located in the boonies where I ride. Here lately, I've been stopped by cars asking me how to get there. I guess I have that I know where the prison is located...
  22. Thread: Frustrated

    by dhender02
    Replies
    62
    Views
    1,723

    Ditto!! When I first started riding I noticed...

    Ditto!! When I first started riding I noticed the inches were coming off much quicker than weight loss. Right now, I wear 3 shirt sizes smaller than when I started riding... Prior to cycling, the...
  23. Replies
    21
    Views
    1,956

    Actually, I do not use fenders. The times I've...

    Actually, I do not use fenders. The times I've ridden in the rain, it was unplanned. On a couple of those "rain" rides, I thought I would be finish before the rain started.... :)
  24. Replies
    21
    Views
    1,956

    I have a Z85 and I absolutely LUV it!! I've rode...

    I have a Z85 and I absolutely LUV it!! I've rode in several metrics, couple of century's, and many 40+ mile club rides!! In addition, I've ridden the Z85 in the scorching heat, rain, and freezing...
  25. Replies
    11
    Views
    619

    CONGRATS on the new bike!!! I picked up one,...

    CONGRATS on the new bike!!! I picked up one, Felt Z85, last year and I absolutely LOVE it!!!

    416442
Results 1 to 25 of 114
Page 1 of 5 1 2 3 4