View Single Post
Old 07-25-08, 08:19 PM
  #2  
Prodigy4299
Senior Member
 
Prodigy4299's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 444

Bikes: 1990 Trek 850, 2005 Cannondale R1000, 2019 Cannondale Topstone 105

Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 26 Post(s)
Liked 35 Times in 21 Posts
Here's the original text:


- Schleck på dopliste

Fränk Schleck settes i forbindelse med dopinglegen Eufemiano Fuentes.

CSC-Saxo Bank-rytteren Fränk Schleck skal vært en av klientene på den beryktete dopinglegen Eufemiano Fuentes.

Det melder Süddeutsche Zeitung fredag kveld.

- Bassos venn
Fuentes er mannen som sto midt i det mange mener er sykkelsportens største dopingskandale: Operasjon Puerto.

Schleck skal ha gått under kodenavnet «Amigo de Birillo», direkte oversatt som «Birillos venn».

Den allerede dopingdømte og utestengte rytteren Ivan Basso - tidligere lagkamerat med Schleck i CSC - har innrømmet at han gikk under navnet «Birillo».

Den tyske avisen hevder i tillegg at Schleck og CSC-sjef Bjarne Riis skal ha hatt et møte med Fuentes i Madrid i 2006. Opplysningene skal angivelig stamme fra tyske myndigheter og anonyme kilder.

Riis avviser alt
Overfor dansk TV 2 blånekter Riis alle dopinganklagene.

- Det er noen alvorlige anklager. Først og fremst vil jeg si at jeg blankt avviser at de anklagene har noe for seg, sier han.

Se hele intervjuet med Bjarne Riis i videovinduet øverst!

På spørsmål om det angivelige møtet i Madrid, svarer Riis:

- Selvfølgelig har jeg ikke vært der. Det ville jeg aldri noensinne finne på, understreker dansken.

To år siden
Operasjon Puerto smalt ned som en bombe rett før starten av Tour de France i 2005.

Opprullingen tvang storryttere som Ivan Basso, Jan Ullrich, Oscar Sevilla, Santiago Botero og José Enrique Gutiérrez ut av Touren.

I tillegg ble Liberty Seguros-laget tvunget til å trekke seg fordi de hadde for få ryttere igjen etter alle avsløringene.
Prodigy4299 is offline