Cycling and bicycle discussion forums. 
   Click here to join our community Log in to access your Control Panel  


Go Back   > >

Introductions Welcome to the BikeForums community! Please introduce yourself to other forum members here.

User Tag List

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 09-16-09, 02:55 PM   #1
Gilius
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Sep 2009
Bikes:
Posts: 6
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Greetings from Romania

Hey there everyone
I've joined up to understand how exactly bikes work and maybe turn my bike into an electric/pedal hybrid
Gilius is offline   Reply With Quote
Old 09-16-09, 04:30 PM   #2
DarkCloud
Gitane Fix(at)ed
 
Join Date: Jun 2008
Location: Grenoble, France
Bikes: Nice Gitane Fixed Gear, Cheap and cheerful rigid MTB, Wonky commuter, A fully 105 road bike with a pipe steel frame
Posts: 63
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Bine ai venit,

Pentru inceput, poti sa faci rost de un cadru de bicicleta si sa il completezi cu piese de ici si colo. Va trebui sa si citesti un pic ca sa vezi merge una si alta (si sa nu mai pui intrebari ieftine gen "cm merge coasting-ul"
Cand o sa realizezi ca iti trebuie ceva scule specializate, foarte multa indemanare mecanica si noroc in procurarea pieselor, te invit sa te gandesti din nou la proiectul de a-ti motoriza bicicleta. In functie de ce solutie alegi, s-ar putea ca piesele (motor (de butuc de preferinta), baterie, regulator electronic samd) sa fie un pic mai greu de gasit.
Daca vrei doar sa te distrezi, fara ca sa-ti faci o bicicleta serioasa, atunci gaseste o bicicleta foarte ieftina, un motor pe benzina mic (de ce nu de drujba) si incearca sa-l cuplezi la roata din spate cu o transmisie demultiplicatoare. Un motor electric convenabil (adica suficient de puternic si care sa mearga pe tensiune mica gen demaror) e greu sau scump de gasit. Experienta o sa-ti foloseasca. Daca chiar iti place, continua cm vrei muschii tai si fa-ti hibridul electric.

Mult noroc.

Last edited by DarkCloud; 09-16-09 at 04:31 PM. Reason: Stupid obscenity filter
DarkCloud is offline   Reply With Quote
Old 09-17-09, 01:49 AM   #3
Gilius
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Sep 2009
Bikes:
Posts: 6
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Am deja o bicicleta dar nu este nici pe departe una de top.
A trebuit sa intreb pentru ca nu gaseam termenul englezesc pentru mecanism nicaieri. Oricum m-am lamurit deja

Motor m-am orientat catre unul brushless cu controller inclus.
Baterii am deja LiPo (surplus de la alt proiect). Ele sunt motivul pentru care vreau sa fac acest proiect
Carcasa am.
Acum ma gandesc la partea mecanica si ma gandeam sa leg motorul cu un lant la unul din pinioanele de pe spate. Sacrific niste viteze dar si asa nu sunt folosite toate. Vreau sa pun un mecanism de "freewheel" pe axul lui motor ca sa fie cat mai economic si sa-mi permita sa pedalez si cand nu este pornit.
Gilius is offline   Reply With Quote
Old 09-17-09, 02:05 AM   #4
GeorgePaul
Senior Member
 
GeorgePaul's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Irvine, CA
Bikes: Scott CR1 Team road bike, Giant XTC mountain bike , Bike Friday Pocket Llama
Posts: 429
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Welcome,Gilius.
GeorgePaul is offline   Reply With Quote
Old 09-17-09, 02:44 AM   #5
DarkCloud
Gitane Fix(at)ed
 
Join Date: Jun 2008
Location: Grenoble, France
Bikes: Nice Gitane Fixed Gear, Cheap and cheerful rigid MTB, Wonky commuter, A fully 105 road bike with a pipe steel frame
Posts: 63
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Quote:
Originally Posted by Gilius View Post
Acum ma gandesc la partea mecanica si ma gandeam sa leg motorul cu un lant la unul din pinioanele de pe spate. Sacrific niste viteze dar si asa nu sunt folosite toate. Vreau sa pun un mecanism de "freewheel" pe axul lui motor ca sa fie cat mai economic si sa-mi permita sa pedalez si cand nu este pornit.
Pentru biciclete si scutere electrice se folosesc de predilectie motoare de butuc, adica integrate in roata. Dar merge si cm vrei tu. Numai ca s-ar putea sa iasa o monstruozitate ca asta.

Trebuie sa te gandesti la urmatoarele aspecte:
- Care este rating-ul KV al motorului. Adica RPM/Volt. In felul asta calculezi cat de repede se poate invarti
- Dupa acea, pentru o viteza normala, calculezi cam cat ar trebuie sa fie viteza de rotatie a rotii
- Calculezi raportul de demultiplicare
- Calculezi cati dinti trebuie sa aiva foaia motorului daca il conectezi pe pinionul cel mai mare
- Realizezi ca chiar cu freewheel pe motor, cand el merge, va invarti caseta din spate, lantul si pedalele tale.

E un proiect interesant. Cei din forumul de biciclete electrice te pot ajuta.

Cheers,
Dan
DarkCloud is offline   Reply With Quote
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -6. The time now is 06:49 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.
 
  • Ask a Question
    get answers from real people!
Click to start entering your question.
I HAVE A QUESTION