Go Back  Bike Forums > Search Forums
Reload this Page >

Search Results

Notices
 
Search: Posts Made By: Brocephus
Showing results 1 to 50 of 76
Search took 0.01 seconds.
04-15-20, 04:51 AM
Replies: 23
Views: 823
Posted By Brocephus

Years ago, I picked up several head bands with...

Years ago, I picked up several head bands with the team ONCE logo on them, and I've been using those during the wam months, ever since. They're comfortable, and they do a great job keeping the sweat...
04-03-20, 10:34 AM
Replies: 32
Views: 1,387
Posted By Brocephus

I've read that rubber tires (I think this was in...

I've read that rubber tires (I think this was in reference to car tires, but should be cross-applicable), do experience some degradation over time, enough that you don;t want to buy "new" car tires...
04-01-20, 04:48 AM
Replies: 45
Views: 4,168
Posted By Brocephus

I had a chainring bizarrely implode on me about 2...

I had a chainring bizarrely implode on me about 2 weeks ago while lightly torquing up a hill, but thankfully, no accident or further damage resulted.
I've been a bike junky for decades, raced for a...
03-29-20, 10:45 AM
Replies: 84
Views: 4,255
Posted By Brocephus

Titanium or stainless steel? Oops, I thought...

Titanium or stainless steel?
Oops, I thought this was gonna be another helmet thread ! :lol:
03-23-20, 10:20 AM
Replies: 2
Views: 219
Posted By Brocephus

"That's a bingo !!" Thanks, bro !!...

"That's a bingo !!" Thanks, bro !! :thumb:
03-22-20, 12:14 PM
Replies: 14
Views: 1,431
Posted By Brocephus

"Social distancing" during club rides......

It CAN be done !!! :D

https://cimg0.ibsrv.net/gimg/bikeforums.net-vbulletin/640x639/chopper_bike_50b22932ff830c1bea1eb93c93fd201ac26b6a09.jpg
03-16-20, 02:33 PM
Replies: 44
Views: 2,587
Posted By Brocephus

Riding in the rain and flooded streets was fun,...

Riding in the rain and flooded streets was fun, back when I was a little kid in the 70's, riding a $49 Sears bike. But once old enough to buy my own bikes, from real bike shops, I got where I hate it...
09-11-19, 06:30 PM
Replies: 26
Views: 2,405
Posted By Brocephus

My guess would be that's because it's on a...

My guess would be that's because it's on a recumbent. You can;t jump out of the saddle and hammer on a recumbent, like you can with a regular bike, so the chain doesn't get the same tension, and...
09-06-19, 03:29 PM
Replies: 272
Views: 28,693
Posted By Brocephus

“To have a right to do a thing is not at all the...

“To have a right to do a thing is not at all the same as to be right in doing it.”― G.K. Chesterton;)
09-06-19, 02:44 PM
Replies: 272
Views: 28,693
Posted By Brocephus

You're being obtuse. Obviously you're within your...

You're being obtuse. Obviously you're within your rights to go 20mph (not sure where you came up with the idea he suggested otherwise), but you would also be going significantly under the posted...
Replies: 28
Views: 4,526
Posted By Brocephus

Yeah, 3 months-(ish) is ridiculous. And it ain't...

Yeah, 3 months-(ish) is ridiculous. And it ain't like they can fall back on the time-honored excuse that they, "just want to make sure it's done right the first time", LOL!!!
Anyway, I feel your...
Replies: 28
Views: 4,526
Posted By Brocephus

That's inexcusable, IMO. I would write a...

That's inexcusable, IMO. I would write a hand-written letter to the company pres/CEO, whoever, reading them the riot act, and have it signed like a petition, by everyone you know.
Can't hurt :)
08-29-19, 05:24 PM
Replies: 80
Views: 12,164
Posted By Brocephus

Well then, they're close enough on enough...

Well then, they're close enough on enough critical points that we can, at bare minimum, call Texans "honorary" Southerners !! ;)
08-26-19, 09:02 AM
Replies: 119
Views: 9,048
Posted By Brocephus

11. I can go to 11 !! :innocent:

11. I can go to 11 !!

:innocent:
08-19-19, 06:36 PM
Replies: 80
Views: 12,164
Posted By Brocephus

I'm sure many of us recall the days when people...

I'm sure many of us recall the days when people often didn't bother locking their doors at night. Now a great many people won't answer the front door without a pistol in their hands. Applications for...
08-19-19, 06:16 AM
Replies: 17
Views: 1,477
Posted By Brocephus

a line from Joe Dirt ?? :roflmao2:

a line from Joe Dirt ?? :roflmao2:
Forum: For Sale
08-18-19, 03:55 PM
Replies: 8
Views: 4,525
Posted By Brocephus

Yeah, looks like it might be a 54. But, you could...

Yeah, looks like it might be a 54. But, you could also take that handy-dandy tape measure, clearly visible in pic #7 (https://www.bikeforums.net/usertag.php?do=list&action=hash&hash=7) , and just...
Forum: Commuting
08-16-19, 11:30 AM
Replies: 23
Views: 3,342
Posted By Brocephus

I can practically hear Phil and Bobke...

I can practically hear Phil and Bobke breathlessly calling this one a spectacular photo-finish, too close to call !!!!! :D
Forum: Commuting
08-15-19, 06:59 PM
Replies: 23
Views: 3,342
Posted By Brocephus

And you're tied with the last place guy !...

And you're tied with the last place guy ! :innocent:
08-14-19, 01:06 PM
Replies: 15
Views: 2,758
Posted By Brocephus

Short of banning cars and trucks, it ain't gonna...

Short of banning cars and trucks, it ain't gonna happen. We can "educate", and sign petitions, and hold candlelight vigils till the cows come home, but society is going bat**** crazy, and it's only...
08-14-19, 12:58 PM
Replies: 80
Views: 12,164
Posted By Brocephus

Yeah, that must be it, the societal insanity...

Yeah, that must be it, the societal insanity we're in the midst of can be traced directly to "stand your ground". :rolleyes:
08-14-19, 05:46 AM
Replies: 33
Views: 4,211
Posted By Brocephus

Fortunately, I generally bike ride in a...

Fortunately, I generally bike ride in a semi-rural county, and don't have any serious red light intersections to navigate, but when I'm driving in town, I routinely slow down, often positioning...
08-12-19, 07:01 AM
Replies: 56
Views: 9,290
Posted By Brocephus

Yep, no doubt, but the product is apparently...

Yep, no doubt, but the product is apparently legit. I got the pic from an ad on Amazon.



I think that thing IS the flux capacitor !
08-12-19, 05:21 AM
Replies: 56
Views: 9,290
Posted By Brocephus

It just occurred to me that it looks suspiciously...

It just occurred to me that it looks suspiciously close to the "neural neutralizer" from the Star Trek episode, "Dagger of the Mind"........:eek:
...
08-11-19, 07:46 PM
Replies: 39
Views: 2,690
Posted By Brocephus

Unless it's really obnoxious, it sounds like...

Unless it's really obnoxious, it sounds like something that may be unique and interesting to have on the bike. You might should reconsider.
But if you just gotta yank it, depending on what it's made...
08-11-19, 07:39 PM
Replies: 56
Views: 9,290
Posted By Brocephus

Oh yeah, it spins alright. But, that will engage...

Oh yeah, it spins alright. But, that will engage the warp drive, which most of us don't have the tires for.
08-11-19, 06:47 PM
Replies: 56
Views: 9,290
Posted By Brocephus

"That's not a tail light......THIS is a tail light!!"

edit: I found this on Amazon, LOL! It's 4 realz, yo ! :D

https://cimg5.ibsrv.net/gimg/bikeforums.net-vbulletin/1001x1001/619fswxb_tl_sl1001__ec57d3e5edfc00bc6a1d3682262b39b61628f6e5.jpg
08-11-19, 10:46 AM
Replies: 277
Views: 34,904
Posted By Brocephus

On a happier note, I did my usual 30-40 miles...

On a happier note, I did my usual 30-40 miles today, and nobody flew past me, nearly taking the skin off my elbow, revving their engine and spraying me with exhaust, or shouting obscenities at me !...
08-10-19, 10:42 AM
Replies: 16
Views: 1,112
Posted By Brocephus

The part on the far left appears to be a unit of ...

The part on the far left appears to be a unit of currency, equivalent to 1/4 of an American Dollar.



(sorry, I couldn't resist. I'll show myself out. :D)
08-08-19, 05:01 PM
Replies: 10
Views: 838
Posted By Brocephus

I gotta agree with this reasoning. I've also been...

I gotta agree with this reasoning. I've also been really happy with the 3 or 4 C-dales that have passed through my stable, but I'd personally prefer the all-around better parts and wheels, over the...
08-08-19, 09:41 AM
Replies: 20
Views: 1,608
Posted By Brocephus

I always thought it was pencil eraser !!...

I always thought it was pencil eraser !! :innocent:
08-07-19, 07:00 AM
Replies: 81
Views: 4,623
Posted By Brocephus

To be fair, I don't believe the OP actually...

To be fair, I don't believe the OP actually "called out" or "shamed" the woman (unless anyone seriously suspects she's likely to be reading this thread). He's stated repeatedly he's just killing time...
08-04-19, 05:27 AM
Replies: 4
Views: 591
Posted By Brocephus

Maybe something like the mesh bags used for...

Maybe something like the mesh bags used for toting scuba or snorkeling gear ? You could compartmentalize from there with a couple other smaller mesh bags, that would be easy to locate, and keep items...
08-03-19, 02:14 PM
Replies: 33
Views: 2,711
Posted By Brocephus

Yup, same here. I've kept one on every bike I've...

Yup, same here. I've kept one on every bike I've owned, for years, and keep a spare in my road bike's seat bag, in case I fumble one into the weeds while fixing a flat way out in the boonies...
08-03-19, 01:46 PM
Replies: 33
Views: 2,711
Posted By Brocephus

This is why I got in the habit years ago of using...

This is why I got in the habit years ago of using a schrader adapter. The presta's aren't as much of a problem when using a floor pump at home, but out on the road, pumping up a tire with my Silca...
08-03-19, 10:31 AM
Replies: 226
Views: 30,561
Posted By Brocephus

On behalf of everyone, I sincerely and humbly...

On behalf of everyone, I sincerely and humbly apologize for your having been offended by random (but completely on topic) discussion taking place......on a discussion board !!!
Oh the humanity ! :D
08-03-19, 10:24 AM
Replies: 21
Views: 1,622
Posted By Brocephus

While admittedly, it ain't no party, if you have...

While admittedly, it ain't no party, if you have some cooperative tires, it can be an outright breeze. My last couple flats, first I've had in a couple years, couldn't have been less of a delay or...
08-03-19, 08:35 AM
Replies: 226
Views: 30,561
Posted By Brocephus

Yeah, it seems like pick-up truck guys are always...

Yeah, it seems like pick-up truck guys are always the most annoyed at having to slow down for 5 whole seconds, or move half a lane to the left. The vast majority of any aggressive/hostile attitude...
08-03-19, 07:39 AM
Replies: 21
Views: 1,622
Posted By Brocephus

Must be nice, I'm jealous !! Around here it's a...

Must be nice, I'm jealous !! Around here it's a CVC pharmacy, a Dollar Store, or another convenience store/ gas station, that you can't seem to go a block without running into. :bang:
08-03-19, 06:50 AM
Replies: 74
Views: 6,681
Posted By Brocephus

I haven't sifted through the whole thread, so i...

I haven't sifted through the whole thread, so i don't know if this has been mentioned, but some very common things I see inexperienced riders do, that slows them down and takes some of the fun out,...
08-02-19, 03:49 PM
Replies: 226
Views: 30,561
Posted By Brocephus

No one suggested actually trying this, as I said,...

No one suggested actually trying this, as I said, I read it years ago in a similar thread, and posted it here just conversationally. Try not to have an aneurism.
08-02-19, 09:03 AM
Replies: 226
Views: 30,561
Posted By Brocephus

I've found that it's a good idea to avoid the...

I've found that it's a good idea to avoid the county roads anywhere near the local high school, around the time school lets out. Those hormonal bastages are like prisoners after a jailbreak, and are...
08-02-19, 07:09 AM
Replies: 277
Views: 34,904
Posted By Brocephus

Staying "frosty" is pretty close to useless, when...

Staying "frosty" is pretty close to useless, when some dip**** is coming up behind you at 20 mph over the speed limit, with their eyes glued to their cell phone screen. I have people tell me all the...
08-02-19, 04:28 AM
Replies: 277
Views: 34,904
Posted By Brocephus

If you're afraid of being killed riding a bike on...

If you're afraid of being killed riding a bike on the road:
A- Don't ride on the road.
B- Don't ride a bike.
C- Or heed the good info and advice given above, put on your big-boy pants, and get...
07-31-19, 05:40 PM
Replies: 11
Views: 2,171
Posted By Brocephus

Thanks man, that looks pretty good, though...

Thanks man, that looks pretty good, though shipping may jack it up considerably (I didn't see any free shipping mentioned in the ad, just that if you return something, they're gonna get their...
07-31-19, 02:58 PM
Replies: 11
Views: 2,171
Posted By Brocephus

Thanks for the replies guys, but it looks like...

Thanks for the replies guys, but it looks like it's a moot point now, as I just scored a set of near-new wheels with Ultegra hubs, which negates the whole question ! :thumb:
I got them from a...
07-29-19, 02:20 PM
Replies: 131
Views: 12,250
Posted By Brocephus

I'm seriously digging (and jealous of) the new...

I'm seriously digging (and jealous of) the new carbon/Ultegra Bianchi, bro ! Congrats ! :thumb:
07-29-19, 06:21 AM
Replies: 17
Views: 3,116
Posted By Brocephus

I loves me some TDF podium girls !!!! :thumb: ...

I loves me some TDF podium girls !!!! :thumb:
And yeah, you can tell many of the girls are very tall just seeing them walk, even before seeing them next to the diminutive riders.
BTW, that girl...
07-28-19, 05:29 PM
Replies: 28
Views: 3,930
Posted By Brocephus

Yep, this sucks. A year or so ago, I snagged...

Yep, this sucks. A year or so ago, I snagged several spare Nashbar 26" road-friendly 1.75" mtn tires that I got great service from and really liked, so I'm bummed to hear they're gone now.
I believe...
07-28-19, 04:55 PM
Replies: 28
Views: 3,930
Posted By Brocephus

"They went full-******. Never go full-******" ! ...

"They went full-******. Never go full-******" !





(can't believe the auto-censor zapped this classic quote from "Tropic Thunder" :wtf: )
Showing results 1 to 50 of 76
 


 
Forum Jump

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service - Do Not Sell My Personal Information -

Copyright © 2021 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.