Hallo Compay,
Ik heb afgelopen zomer een RIH gekocht bij RIH in Amsterdam Noord, ik ben een paar keer geweest en omdat er twijfel was over de herkomst van het frame dat ik bij hun kocht heb ik wat opgestoken over het verschil tussen Amsterdam en Venlo. Kortweg, in Amsterdam gebruikte ze koperen nagels voor een balhoofdplaatje waar Amsterdam op stond. Op de schuine buis staat Bustraan Amsterdam, maar dat had ik al gezegd.
Nog twee kenmerken: Wim van der Kaaij laste het schroefoog van de zadelpenklem aan het frame, en dat is op de Flickr foto's ook niet het geval, daar is het een losse bout. Hij maakte ook een opening in de zitbuis naar de liggende buis, die vorm maakte hij ovaal, maar dat kan je alleen zien als je de zadelpen eruit haalt. (
http://www.juulonline.nl/RIH09.jpg)
Gezien deze kenmerken lijkt het frame geen Amsterdamse RIH.
Wat ik ook begrepen heb is dat de framenummering niet consequent is doorgevoerd, mijn Amsterdamse frame heeft ook 5 cijfers, en had bv ook een balhoofdplaatje (met koperen nagels) waar 'Holland op stond', en niet zoals gebruikelijk Amsterdam. In de beginjaren van Venlo zijn de framebouwers van Cove ook in Amsterdam geweest, in de leer bij Wim van der Kaaij, blijkbaar zijn er toen ook dingen door elkaar gaan lopen, Misschien heb je een frame uit die periode?
In Amsterdam hebben ze een kartonnen doosje met het archief van framenummers erin, maar niet compleet geloof ik. Ik denk dat ze bij RIH uitsluitsel kunnen geven, ik ben bepaald geen expert.
groet! Julian
Originally Posted by
compay
Hallo Julien ? de vos
bedankt voor bericht
ben er zelf nog totaal niet uit waar de fiets vandaan komt
grappig is dat het NERVAR cranckstel nergens te vinden is op internet
wel sommigen die er op lijken maar niet exact dezelfde
zelf vind ik het cranckstel heel fraaie
iemand uit de buurt heeft naar het frame gekeken en wist met zekerheid te zeggen dat de fiets uit amsterdam komt
hij zei dat er daar ook niet racefietsen vandaan kwamen die ook geen 4 cijferig nummer onder op balhoofd hadden ingeslagen
ik ga binnenkort eens met de fiets naar RIH in Amsterdam
wat is jouw analyse als je de foto's ziet?